Vragen Over Yuki

Binnenkort zullen wij uitgebreide handleidingen gaan maken die het aanleveren en gebruiken van Yuki zo simpel en soepel mogelijk later verloren voor zowel jullie als het boekhoudproces. Tot die tijd willen we jullie graag wijzen naar het beste alternatief. Yuki heeft een uitgebreide support pagina met zowel foto’s als video’s gericht op het gemak van de ondernemer. Op de pagina kan je o.a. uitleg vinden voor de functionaliteiten en wat Yuki voor ondernemers kan betekenen. Uiteraard staat het Vandecijfers team nog altijd klaar in het geval dat deze handleidingen geen duidelijke antwoorden bieden.

Algemeen overzicht (Support voor ondernemers) :

https://support.yuki.nl/nl/support/solutions/80000384956

Yuki App Support : 

https://support.yuki.nl/nl/support/solutions/folders/80000573153

Yuki Functionaliteiten :

https://support.yuki.nl/nl/support/solutions/folders/80000573140

Documenten aanleveren in Yuki:

Algemeen: https://support.yuki.nl/nl/support/solutions/articles/80000787763-documenten-aanleveren

Stap bij stap: https://support.yuki.nl/nl/support/solutions/articles/80000787763-documenten-aanleveren

Hoe lever ik aan in Yuki?

Methode 1:

Log in op Yuki. Links zie je nu een rijtje met verschillende menu’s. Druk vervolgens op het kopje postbus. Selecteer de map “Uitzoeken Yuki” bij de archiefsymbolen midden op het scherm. Klik nu op de upload knop onder die symbolen, en selecteer de file die je vanuit jouw apparaat wilt leveren. Tip: Mocht je het prettig vinden, is het ook mogelijk in deze rij te leveren via Dropbox, Drive, of zelfs je scan apparaat.

Methode 2:

Navigeer alweer naar de postbus zoals gezien in methode 1. Druk op de knop “E-Mail”. Hier zie je nu een e-mail adres verschijnen, dit is het persoonlijke Yuki adres voor jouw administratie. Wanneer dit e-mail adres in de CC wordt gezet van een e-mail, en de factuur als bijlage aan de e-mail is toegevoegd, wordt deze bijlage automatisch aan Yuki geleverd. Zorg wel dat deze bijlage een PDF of een image is (Bijvoorbeeld JPEG). Het kan geen bestand zijn zoals Word, Excel, WeTransfer, zipfiles of andere bestanden die onleesbaar zijn voor Yuki.

Methode 3:

Via de Yuki-app. Log in via de Yuki Assistant app. Onder in de app staat in het oranje vlak een plus symbool. Klik hierop, en vervolgens op de “maak een foto” knop. Maak de foto en klik rechtsonder om door te gaan. Selecteer de map “Uitzoeken Yuki” en lever het bestand aan. Apple gebruikers; kijk uit dat de foto die genomen wordt niet alleen in jullie galerij opgeslagen word, maar ook in de Yuki app. IOS probeert meestal eerst een kopie van de foto in de galerij op te slaan, voordat de foto geleverd word aan de app. Je moet dus rechtsonder twee keer op de knop drukken om door te gaan.

Waar moet je aan denken bij het aanleveren van documenten in Yuki?

Volledige Administratie: Zorg dat er een factuur aanwezig is voor ELKE betaling die van de zakelijke rekening wordt gedaan. Wanneer het factuurbedrag onder de 100 euro is, mag dit een kassabon zijn, zolang erop staat; wat, waarvoor en wanneer voor iets is betaald. Een bestelbon is GEEN factuur.

Formaat: Zorg dat deze gedigitaliseerd worden in een door Yuki leesbaar formaat (jpeg/pdf, GEEN excel of word).

Zonder factuur?:Wanneer de bank bijgewerkt is en er geen factuur bij een betaling te vinden is, kan deze betaling niet worden meegenomen in de boekhouding voor je bedrijf.

Geen pinbonnen: Op een pinbon staat alleen een bedrag vermeld. Pinbonnen kunnen NIET verwerkt worden in de administratie.

Prive Rekeningen: Betalingen van een persoonlijke rekening (niet de rekening van jouw onderneming) kunnen NIET verwerkt worden in de administratie. De enige uitzondering is wanneer er een factuur geleverd wordt met ALLE benodigde informatie (zie kopje factuur hierboven)

Prive aankopen: Als je bij de winkel komt, iets koopt voor de zaak, en tegelijk iets voor privé gebruik, reken deze dan apart af en vraag een aparte factuur.

Gelijke Bedragen: Zorg dat, in zoverre mogelijk, het bedrag op de factuur precies overeenkomt met het betaalde bedrag op de bankrekening. Dit kan wel eens verschillen in het geval van valutaverschil of fooi, dit is oké en lossen wij op. In alle andere gevallen kunnen wij niks met bedragen die niet exact te koppelen zijn.

Bankkosten: Voor bankkosten hoeft geen factuur geleverd te worden. Voor verzekeringen hoeft maar een keer per jaar de polis aangeleverd te worden.

Belastingdienst: De belastingdienst levert niet voor alles een factuur. Als je dus eens geen factuur hebt hier, is dit geen probleem. Mocht er wel een factuur zijn, zoals bijvoorbeeld bij motorrijtuigenbelasting, is het prettig als deze wel aangeleverd worden.